PEDAGOG SPECJALNY
mgr Agnieszka Adamczyk
poniedziałek: 8.00 – 12.00
wtorek: 10:30 – 15:00
środa: 10.15 – 16.15
czwartek: 8.00 – 12.00
piątek: 8.00 – 12:30
Godzina dostępności dla uczniów i rodziców: wtorek 15.00 – 16.00
PEDAGOG SZKOLNY
mgr Agnieszka Fajkier
poniedziałek: 11.05 – 15.05
środa: 8.30 – 13.25
Godzina dostępności dla uczniów i rodziców: środa 8.00 – 8.30
PSYCHOLOG
mgr Justyna Gębczyńska
poniedziałek: 8:00- 10:00
wtorek: 8.00– 14.00
środa: 8.00 – 14:30
czwartek: 13:45– 15.45
piątek: 8.00 – 13.30
LOGOPEDA
mgr Agnieszka Adamczyk
poniedziałek: 12:30- 16:00
wtorek: 8:00- 11:30
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna organizowana przez pedagoga i psychologa szkolnego skierowana jest do całej społeczności szkolnej: uczniów, ich rodziców, nauczycieli, a reguluje ją Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz.1591);
W szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów. Polega ona na:
1) rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia;
2) rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w szkole;
3) wspieraniu potencjału rozwojowego ucznia i stwarzaniu warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły;
4) rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce, niepowodzeń szkolnych;
5) diagnozowaniu środowiska ucznia;
6) podejmowaniu działań profilaktycznych, wychowawczych wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły;
7) prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów;
8) wspieraniu ucznia zdolnego;
9) organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej typu: zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, zajęcia rewalidacyjne, porady dla uczniów i rodziców, konsultacje oraz warsztaty dla rodziców i nauczycieli organizowane w celu doskonalenia umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz umiejętności wychowawczych;
10) wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia;
11) udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych, wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania, do indywidualnych potrzeb ucznia;
12) wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
13) podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
14) udzielaniu pomocy uczennicom w ciąży przez możliwość kontynuowania nauki w szkole.
Do zadań pedagoga i psychologa należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie, indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole lub w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
3) udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, oraz udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
opracowała – p. Agnieszka Adamczyk