Realizując kolejne zadanie z projektu, uczniowie poznali kim był Fibonacci – włoski matematyk żyjący w średniowieczu, który zasłynął dzięki odkryciu niezwykłego ciągu liczbowego. Następnie klasa wspólnie oglądała film i odkrywała regułę ciągu Fibonacciego, gdzie każda liczba jest sumą dwóch poprzednich (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, …). Kolejnym punktem lekcji było poznanie złotej liczby (≈1,618) oraz złotego podziału, który jest matematycznym wyrazem doskonałej proporcji. Złota liczba pojawia się zarówno w naturze – np. w kształtach muszli, liści, czy układzie nasion słonecznika, jak i w sztuce oraz architekturze. Uczniowie dowiedzieli się również, że nasze ciała zawierają te same proporcje, co tylko podkreśliło, jak wszechobecna jest matematyka wokół nas.
Uczestnicy projektu „Kreatywni na matematyce na co dzień i od święta” po raz kolejny przekonali się jak inspirująca może być matematyka. Na zakończenie zajęć, wykorzystując zdobytą wiedzę, uczniowie stworzyli własne złote spirale Fibonacciego.