Autor: Monika Jakubska 14 czerwca 2022

W poniedziałek 30.05.2022 r. uczniowie klas I-III naszej placówki wyjechały na dwudniową wycieczkę na Jurę Krakowsko-Częstochowską w ramach przesięwzięcia Ministerstwa Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Z Żor pojechaliśmy do zamku na Pieskowej Skale, tam przewodnik opowiedział nam historię zamku, a następnie udaliśmy się pod Maczugę Herkulesa. Z Pieskowej Skały pojechaliśmy do Ogrodzieńca, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy ruiny zamku. Uczniowie poznali jego historię, a zwiedzanie zamku było jedną z lepszej lekcji historii. Następnie udaliśmy się do pobliskiego Parku Miniatur, który przedstawiam zamki i obiekty znajdujące się na szlaku Orlich Gniazd. Po zwiedzaniu podzamcza, udaliśmy się do miejscowości Żarki, a tam w Manufakturze Słodyczy wykonywaliśmy własnoręcznie lizaki, a następnie w Pracowni Zabawek Stodoła uczniowie wykonywali zabawki ze słomy. Na zakończenie dnia udaliśmy się do długo oczekiwanego hotelu na obiadokolację i noclegi, gdzie odbyła się również dyskoteka. We wtorek 31.05.2022 r. udaliśmy się do Muzeum Rzemiosł w Żarkach, w którym uczniowie zostali zapoznani z zawodami rzemieślniczymi tj. młynarz, bednarz, szewc, kołodziej itd. Była to bardzo fajna interaktywna podróż, podczas której dzieci miały okazję zobaczyć jak dawniej wyglądały wymienione powyżej zawody. Z muzeum udaliśmy się w stronę Częstochowy. Naszym pierwszym punktem było zwiedzanie zespołu klasztoru oo. Paulinów na Jasnej Górze. Dzieci zobaczyły Święty Obraz oraz zostały zapoznane z historią tego klasztoru. Po zwiedzaniu Jasnej Góry udaliśmy się do Muzeum Produkcji Zapałek. Było to magiczne miejsce, które wyglądało jakby zatrzymał się czas. Przewodnik w interesujący sposób opowiadał jak powstają zapałki oraz została przedstawiona historia zakładu. Dowiedzieliśmy się również, że Muzeum Zapałek należy do Szlaku Zabytków Techniki. Po zwiedzeniu tego magicznego miejsca udaliśmy się do Muzeum Historii Kolei, w którzy mogliśmy zobaczyć elementy wyposażenia lokomotyw i wagonów, bogatą kolekcję lamp różnego przeznaczenia, ekwipunek kolejarzy, medale i dokumenty, umundurowanie, wyposażenie stacji kolejowych oraz rozmaite zegary i telefony. Była to ciekawa podróż po dawnych czasach kolejnictwa.

Widok z lotu ptaka na Szkołę Podstawową nr 15 w Żorach.

Archiwum

• Castorama
  • Mydlarnia u Franciszka
  • "Right Now"
  • Piekarnia "Emilia Kristof"
Skip to content

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług (logowanie, zarządzanie utworzonym kontem). W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). Strona ta nie zbiera żadnych indywidualnych danych, nie profiluje treści.