Trwają prace nad termomodernizacją budynku szkoły. Przypominamy o zachowaniu szczególnej ostrożności i przestrzeganiu zasad BHP na terenie przyszkolnym.
Autor: Monika Jakubska 21 czerwca 2017

W piękny słoneczny wtorek 20 czerwca 2017 r. klasa 2c  z wychowawcą Moniką Jakubską i Panią Magdaleną Gawron, pojechała do Krakowa na „Średniowieczny spacer po Krakowie” szlakiem królów polskich. Pod Barbakanem spotkaliśmy się z Panem Tomaszem, który przywitał nas w średniowiecznym stroju. Następnie udaliśmy się na dziedziniec Barbakanu, na którym wypowiedzieliśmy zaklęcie „Hokus pokus czary mary, niech się stanie Kraków stary” i zostaliśmy przebrani w damy dworu i w giermków. Pan Tomasz opowiadał nam historię Krakowa, jak go kiedyś broniono, a dzieci zaimprowizowały obronę bramy krakowskiej podczas wojny na piankowe miecze. Dalszym etapem wycieczki były Mury Obronne, następnie udaliśmy się na krakowski rynek, na którym dzieci poznały historię Sukiennic, dowiedziały się skąd pochodzi ich nazwa oraz czym handlowano w średniowieczu. Pan Tomasz opowiedział nam również legendę powstania dwóch wież Kościoła Mariackiego. Po krótkiej przerwie przyrzekaliśmy wybranej przez nas rodzinie królewskiej wierność i posłuszeństwo. Kolejnym zwiedzanym zabytkiem był dziedziniec Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius, na którym dzieci podziwiały zegar, który co dwie godziny uruchamia pochód postaci historycznych. Nie zabrakło również wizyty na Wawelu oraz w smoczej jamie, w której poznaliśmy historię smoka wawelskiego. Po tym fascynującym spacerze udaliśmy się na pyszny obiad, po którym dzieci na rynku udały się na długo wyczekiwane lody i pamiątki. Na zakończenie naszej wycieczki, udaliśmy się do Fabryki cukierków, gdzie dzieci poznały sposób łączenia smaków, sposób robienia lizaków, a nawet własnoręcznie je zrobiły. Po tej bardzo interesującej wycieczce, zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Dziękuję dzieciom za wytrwałość, a Pani Magdalenie za pomoc w opiece nad dziećmi.

Archiwum

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.